فروشگاه تفریحات

مکانیزم های بازی فکری

مکانیزم بازی های فکری

Dice Rolling(ریختن تاس)

مکانیزم تاس ریختن به خاطر تصادفی بودن نتایج میتواند در شرایط مختلف و با کاربرد های مختلفی از یک بازی به کار گرفته شود .

اینگونه بازی ها از تاس به عنوان یکی از حرکات اصلی برای مشخص کردن نتیجه کارهایی که بازیکن انجام داده است، بهره می برد. این موضوع باعث به وجود آمدن مقداری عنصر شانس در بازی می شود.

تاس همچنین می تواند به عنوان شمارنده استفاده شود. (مثل یک تاس معمولی).

تاس ها میتوانند از لحاظ شکل رنگ و ابعاد منحصر به فرد باشند و شکل های مختلفی را نشان دهند و کاربرد های مختلفی داشته باشند.
در بعضی از بازی های جنگی ، تاس همراه با جدول های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، به ویژه “جدول نتایج مبارزه” که نتیجه به صورت نسبی یا تفاضلی محاسبه میشود.
تاس ریختن می تواند به خودی خود یک بازی باشد مانند Yahtzee یا Craps.

Hand Management(مدیریت دست)

در بعضی از بازی هایی کارتی به بازیکنان به خاطر مدیریت درست دستشان و استفاده درست و به موقع از آنها جوایزی در گیم پلی بازی تعلق میگیرد. توالی / گروه بندی و جمع آوری درست کارتها بستگی به موقعیت صفحه، کارت های نگه داشته شده و کارت های بازی شده توسط حریفان، ممکن است متفاوت باشد. مدیریت دست شما به معنای به دست آوردن بیشترین ارزش کارت های موجود در شرایط مشخص و با توجه به استراتژی شما و حریفانتان است. کارت ها معمولاً چندین استفاده را در بازی دارند.

Set Collection(جمع آوری از یک دسته یا یک مجموعه)

هدف اصلی این مکانیزم تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است.

یکی از ساده ترین مکانیزم که در آن بازیکنان باید مجموعه ای از کارت های مشابه، توکن های مشابه یا دیگر اجزای بازی را جمع کرده تا امتیاز یا قدرت ویژه ای در بازی کسب کنند.

به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را در Bohnanza (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند.نمونه دیگری از این نوع مکانیزم در بازی مدیچی دیده میشود.

Worker Placement:(قرار دادن کارگر)

این مکانیزم به بازیکن ها اجازه می دهد که کارگرهای خود را ( که معمولا به صورت میپل های چوبی یا پلاستیکی هستند ) بر روی نقاط مشخصی از صفحه بازی قرار دهند و کارهایی مانند دریافت منابع یا اکشن یا عملیات خاص را انجام دهند.

معمولا بازیکن ها با قرار دادن کارگر خود بر روی این نقاط، جلوی بازیکنان دیگر را برای انجام اکشن بهتر می گیرند. چون در هر دور تعداد محدودی از یک اکشن را می توان انجام داد.

Worker Placement, Different Worker Types(قرار دادن کارگر با انواع مختلف کارگر)

در این مکانیزم کارگران می توانند از نظر توانایی متفاوت باشند ، یا می توان آنها را ارتقا داده و درجه بندی کرد ، یا برای استقرار در مناطق و ساختمانهای مختلف فعال شوند.

Auction/Bidding


این مکانیزم شما را ملزم می کند تا پیشنهادی را معمولاً به صورت پول برای کالاهای مشخص در حراجی کالاها ارائه دهید تا موقعیت خود را در بازی ارتقا دهید. این کالاها به بازیکنان امکان اقدامات بعدی یا بهبود موقعیت خود را می دهند. حراج شامل قرار دادن پیشنهادات بر روی یک کالای مشخص است تا زمانی که بهترین پیشنهاد دهنده برنده شود، و در این حالت  به برنده اجازه می دهد تا کالای مورد مناقصه را کنترل کند. معمولاً یک قانون بازی وجود دارد که به شما کمک می کند در صورتی که هیچ بازیکنی به قیمت فعلی آن کالا علاقه ای نداشته باشد ، قیمت مورد مناقصه کاهش پیدا میکند یا به صورت مجانی در اختیار برنده قرار میگیرد.اگر موارد بیشتری برای پیشنهاد وجود داشته باشد ، حراج دیگری برای آن موارد برگزار می شود. این روند تکرار می شود تا زمانی که شرط بازی برآورده شود یا موارد حراج بازی به پایان برسد.

Card Drafting


بازی هایی هستند که در آن بازیکنان کارت هایی را از یک زیر مجموعه محدود ، مانند یک فضای مشترک ، برای به دست آوردن برتری (فوری یا بلند مدت) یا جمع آوری کارت هایی که برای تحقق اهداف درون بازی استفاده می کنند، انتخاب می کنند.
نکته: بازی هایی که کارت ها به سادگی از روی دسته کارت ها برداشته می شوند ، بازی های Card Drafting نیستند.
کارت برداشتن به این معنی است که بازیکنان حق انتخاب دارند و امکان تهیه کارت برای بازیکنان دیگر هم وجود دارد و ممکن است کارتی را که شما می خواهید را بازیکنان دیگر بردارند. به عنوان مثال ، در Ticket to Ride ، بازیکنان می توانند کارت های خود را از میان کارت های رو شده انتخاب کنند. بنابراین اگرچه بیشتر کارت های یک بازی فقط به صورت تصادفی کشیده می شوند، اما باز هم می توان آن را یک بازی کارت برداشتن در نظر گرفت.
اصطلاح “Card Drafting” می تواند در مورد بازی هایی  که بازیکنان به جای کارت ، کاشی یا اشیاء مشابه دیگر را بر می دارند هم شامل شود. پس مفهوم کارت فقط به کارت بازی اشاره ندارد.
اصطلاح کارت در اینجا مجموعه ای از اشیاء بازی را نشان می دهد که حاوی اطلاعات مربوط به آنها برای گیم پلی است.

Push Your Luck

در این مکانیزم بازیکنان باید بین پاداشهای موجود قابل برداشت یا بدست آوردن پاداش های بیشتر و به خطرانداختن پاداش های قبلی ریسک کنند، در حقیقت یا سود بیشتر یا ضرر.

Memory

اطلاعات پنهان و قابل پیگیری که ردیابی آنها به بازیکنان مزیت می بخشد.در حقیقت در این مکانیزم اگر حافظه بهتری نسبت به رقیبان داشته باشید موفق تر هستید.

Action Points

هر بازیکن در نوبت خود اجازه انجام چندین عملکرد را دریافت میکند که ممکن است آنها را در اقدامات گوناگونی استفاده نماید.

Grid Movement

وقتی مهره ها و یا بعضی از اجزای بازی بر روی شبکه اصلی یا صفحه اصلی بازی در جهات مختلف حرکت کنند ، حرکت شبکیه ای اتفاق میافتد.

شبکه ممکن است مربع باشد (مانند Chess) یا شش ضلعی (مانند Abalone). 

Tile Placement

بازیکنان در پایان بازی ، جایزه و امتیازات پیروزی و همچنین امتیازات ویژه ای را کسب می کنند و یا از دست میدهند.

Hexagon Grid

در این مکانیزم قطعات شش ظلعی بر روی برد اصلی بازی و یا بر روی میز بازی با هم ترکیب میشوند معمولا این قطعات به منظور در مجاورت هم قرار گرفتن یا به منظور پیشرفت حرکت استفاده میشوند.

Pattern Building

مکانیزمی است که بازیکنان برای بدست آوردن نتایج خاص یا متغیر بازی و بدست آوردن شرایطی ویژه ، اجزای بازی را در الگوهای خاص قرار می دهند.

Network and Route Building

مکانیزم شبکه سازی نوع تخصصی از مکانیزم set collection است که در آن مجموعه های جمع آوری شده نشان دهنده روابط بین اجزای هر بازیکن است ، که اغلب به عنوان مسیرهای بین مقصد نشان داده می شوند و باعث میشود بازیکن از مزایای بازی بهره مند شود.

Modular Board

بازی روی یک صفحه مدولار اتفاق می افتد که از چند قطعه ، اغلب کاشی یا کارت تشکیل شده است.
در بسیاری از بازی ها ، قرار دادن صفحه یا کاشی ها به صورت تصادفی انجام می شود که منجر به ایجاد فرصت های مختلف برای استراتژی و اکتشاف می شود.
برخی از بازی های این گروه دارای چندین صفحه هستند که به طور همزمان استفاده نمی شوند و فضای میز را حفظ می کنند. تخته های بلااستفاده تا زمانی که مورد نیاز نباشند از بازی خارج می شوند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

دلیل بازگشت وجه